Friday, March 5, 2010

هل انا انا

الدكتور:لازم تعملى عملية كحت عشان الرحم يبقى جاهز للحمل الجديد
بابا:انا قلتلك لازم تتابعى مع دكتور من اول الجواز
مامة احمد:مى بتتدلع يااحمد متقلقش نفسك ده وجع تجمع الدم
احمد:متروحيش لدكتور .روحى لدكتوره
مديرى:اخبار صحتك ايه يامى
انا:ليه يادكتور بتسألنى السؤال ده من اول ما اتجوزت
مروه:الدكتور اللى انا شغاله معاه هيجيب ميزان ب20 الف جنيه بتمن فرشة صيدليتك دى
بابا: انا مكنتش هقولك انى فى بركة السبع عشان محودش عليكى
انا:طيب عن اذنك .عشان معطلكش
بابا:طيب انا هجيلك الصيدليه النهارده
احمد:انا مش هقدر اجى الاسبوع ده .عندى شغل
انا: فين؟
احمد:هتوحشينى
انا:اكيد مش هتقدر تتخيل انا بحس بايه لما بتقعد وسط ولدك وولدتك ويقعدوا يدلعوا فيك وانا حتى مبشوفش اهلى ولا عمرى هقدر اقعد فى وسط ماما وبابا تانى
احمد: انا اول ما اتجوزتك وانا مش عارف اذاكر
بابا احمد: احمد معودنا يطلع الاول سيبيه يذاكر يامى وياريت محدش يعرف عن شغله حاجه
انا : انا اصلا معرفش حاجه عن شغل احمد. ومبقلوش يجى معايا الصيدليه
مروه:ازاى بتستحملى انك متعرفيش حاجه عن شغل جوزك
انا: هو بيحب شغله وشغله كده .هحرمه من حاجه بيحبها ليه
احمد: مى انا طلعت التانى بفرق درجه .تخيلى بقه لو كنت حضرت امتحان اللغه كان زمانى الاول بفرق كبير
انا : ومحضرتش الامتحان ليه؟
احمد :زميلى بلغونى انه اتأجل
انا : طيب يعنى مفشلتش ولا حاجه
مديرى: الوضع فى الشركه مش كويس انا قدمت استقلتى وعلى فكره هيخصمولك الكار الونس
مديرى الجديد:تارجتكوا زاد 30 فى الميه عن السنه اللى فاتت . اصرفوا وهاتوه
د. ممدوح:انا كنت لسه مأجر صيدليه وخسرت فيها. تفتكرى مية جنيه فى اليوم كفايه
انا: متهيقلى انا ان حياتى المهنيه بدأ ت تفشل
الدكتور:ها ايه الاخبار
انا: فيه حمل
الدكتور: عملتى تحيل التوكسو بلازموسيس؟0داء القطط0
انا : ليه؟
الدكتور: عادى
بعد التحليل
ايوه عندى انتيجين
الدكتور: تاخدى روفاميسين لمدة شهر ونشوف
انا: والجنين؟
الدكتور : متقلقيش بس انتظمى فى العلاج
احمد: انا عارف انى متجوز قطه :)
انا : ايه ده ده الفيس بوك بتاعى يااحمد . استنى ممكن ترجع لصور الفرح دى
احمد: انتى احلى من العروسه
انا:اشمعنى(ده كان اجمل كومنت سمعته
احمد: انا عارف انتى جميله اد ايه
فى سرى .ياترى كان ده هيبقى نفس التعليق اللى كنت هتقوله لو كنت تعرف ان صاحب الصور دى حبيته فى يوم من الايام

5 comments:

توهة said...

مي مي مي مي

عامله ايه

فى الفس بوك وفى تعليقك على صور الفرح كنت حاسه انك مستقره ...... بس دلوقتى مستوي جديد من القلق .......... خير خير ان شاء الله ....كل حاجه فى اولها صعبه جواز وتكيف على حياه جديده وشغل فى نفس الوقت وحمل كمان .... الف مبروك صحيح ربنا يتمملك على خير انشاء الله
وايه داء القطط ده انا اول مره اسمع عنه ؟؟؟؟ احنا خدناه ده؟؟؟
قطه عضدتك يعتي ؟؟؟؟
يا رب ماتكوتش حاجه وحشه؟؟

ويالنسبه للسطر الاخير معقدش انه حيزعل طالما بيحبك

تحياتى لك

بياترتس said...

علا علا علا
بعيدا عن الارفه اللى منتبانى والليمون اللى فاضل شويه والبسه
وانى بطلت الاكل
بعيدا عن كل ده انا كويسه جدا
وداء القطط ده اسمهtoxoplasmosis
ابقى اكتبه ودورى عليه

توهة said...

لا ألف سلامه يا مى

واخبار الحمل ايه مستقر ؟؟

ربنا معاك يارب

بيتنا القديم said...

مبروك والف سلامة..!

OldCatLady said...

مبروك و ان شاء الله هتبقى فى أحسن حال قريب

على فكرة عجبنى أوى تداخل الأحداث و الفلاشات السريعة اللى بتحكى كل حاجة فى كلمات بسيطة

معرفش الاطراء فى موضعه ولا ايه

تسلمى